czwartek, 15 listopada 2012

Trzy świnki – o dmuchaniu z wilkiem

W 2011 roku na Warszawskich Targach Książki zwróciło moją uwagę niewielkie stoisko. Na ladzie leżały cztery niezwykle piękne książki hiszpańskich autorów – raczej niespotykanych na polskim rynku książek dla dzieci. Przemili właściciele Wydawnictwa Tako opowiedzieli mi o popularyzacji czytelnictwa w hiszpańskich przedszkolach – pomyśleć, że w polskich szkołach uczniowie zerówek bywają niewpuszczani do szkolnych bibliotek. Hiszpańskie doświadczenia zachęciły ich do popularyzacji hiszpańskich książek w Polsce.
Ponieważ mała N miała wtedy niespełna pół roku, postanowiłam odłożyć zakup książek na później. Za to od tamtej pory stałam się bywalcem strony internetowej wydawnictwa, a z czasem polubiłam fanpage’a. Z ogromną radością śledzę rozwój wydawnictwa. Razem z córką przyglądamy się kolejnym tytułom i zaczynamy je kolekcjonować.
Dziś już dwuletnia N należy do grona stałych czytelników wydanej przez Wydawnictwo Tako książki Raquela Méndeza „Trzy świnki”. Potrafi ją podsunąć do czytania kilka razy dziennie. Pewnie trochę za sprawą „książki z kropkami” pod wpływem swojej ukochanej cioci lekturę zaczyna od przywitania się ze świnkami machając do nich rączką. A potem puka z wilkiem do drzwi domków i mocno na te domki dmucha z wilkiem. Na koniec macha wilkowi na pożegnanie.
Delikatne ilustracje są dziełem austriackiej artystki, ilustratorki i autorki książek obrazkowych Helgi Bansch. Wielokrotnie nagradzanej za swoje prace. Wcześniej przez 25 lat była nauczycielką w szkole podstawowej. Jej znajomość psychiki dziecka sprawia, że jej ilustracje są doskonale odbierane przez dzieci. Wśród książek dotychczas wydanych przez Wydawnictwo Tako są jeszcze dwie z ilustracjami Austriaczki, a mianowicie autorstwa Marisy Núñez „Czekolada” i „Kukuryk”.

Brak komentarzy: