środa, 13 marca 2013

Mouk na DVD

Od dawna czekałam na taką wiadomość. Nieco ponad dwuletnia N chętnie zagląda do książki Marca Boutavanta. Ja z ogromną przyjemnością i zainteresowaniem towarzyszę mojej wnuczce przy oglądaniu przygód Mouka* na ekranie TV lub komputera. Jak kiedyś pisałam (Marc Boutavant przybliża odległe kraje), powstały 62 odcinki z tymi przygodami. I właśnie część z nich ukazała się miesiąc temu (5 lutego 2013 r.) na płycie DVD Mouk vol 1: la course de dromadaire z dwiema wersjami dźwiękowymi angielską i francuską. Płyta zawiera 11 odcinków zatytułowanych:
Odcinek Tytuł francuski Tytuł angielski Tytuł polski
1.32 Une Croisière de tout Repos Nile and easy
2.11 Le Bâton qui marche The Stick that walked away Chodzący patyk
3.33 Le Wallabie's Rock Wallabie's Rock Koncert
4.8 Les Trois Mulets Whoops, we missed the Bus Uciekający autobus
5.21 La Piste des Caribous In Search of the Caribou W poszukiwaniu Karibu
6.39 L'Oiseau Chanteur Birdsong
7.37 Les Petits Poissons Little Fish Grow up Małe rybki
8.26 Le plus joli des Vases The Indian Vase Hinduski wazon
9.42 La Fête d'Hanami Hanami
10.7 Les Tortues Vertes Turtle Time Czas żółwi
11.1 La Course de Dromadaires Lucky Charm Amulet
Tytuły zaczerpnęłam z Wikipedii francuskiej, anglojęzycznej i polskiej (starałam się wyeliminować napotkane błędy). Nie znalazłam wszystkich polskich tytułów, stąd puste miejsca. Przy okazji tego podsumowania tytułów odniosłam wrażenie(!), że tłumaczenie odcinków emitowanych w Disney Junior na język polski było robione z języka angielskiego. Czyżby było u nas tak źle ze znajomością języka francuskiego?
Na początek maja jest zapowiedziana kolejna cześć przygód Mouka na DVD Mouk vol 2: le jardin japonais. Znajdą się na niej:
Odcinek Tytuł francuskiTytuł angielski Tytuł polski
1.61 Le Troc The Barter
2.9 La Grande Traversée The Great Crossing Wielka przeprawa
3.24 La Croix du Sud Star Struck Gwiezdna droga
4.35 L'Attrape-Brume The Cloud Catcher Łapacz chmur
5.4 Les Géants de Pierre Stone Giants Kamienne olbrzymy
6.16 Le Yéti In Search of the Yeti Ślady Yeti
7.18 La Course à Vélo Bicycle Race Wyścig rowerowy
8.14 La Fête de Holi Holi Holi
9.10 Le Jardin Japonais Small is Beautiful Małe jest piękne
10.29 Le Baobab Café Baobab Café Baobab Café
11.49 Les Courses au Souk Souq Surprise
Pierwsza płyta dostępna jest na Amazone.fr i w sklepie producenta filmów.
Przy okazji wędrówek śladami Mouka w Internecie trafiłam na stronę France 5 z grą, której tematem jest podróż Mouka i jego przyjaciela o imieniu Chavapa. Gra Le tour du Monde wiedzie przez Wenezuelę, Kanadę, Kretę, Indie i Japonię.
Źródło: http://www.france5.fr/emissions/zouzous/enfants/content/le-tour-du-monde
*Ponieważ nie było mi dane poznać polskiej wersji książki, z przyzwyczajenia używam pisowni znanej mi z wersji angielskiej.
MOŻE RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ CIĘ:
Marc Boutavant przybliża odległe kraje

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Prowadzę blog o takim samym charakterze:)
Dużo można sie od pani nauczyć:)
Bedę obserwować
pozdrawiam
ps.prosze zajrzyj i skomentuj mojego bloga:)
http://misiulamisiulamisiula.blogspot.com/